fredag 6 april 2012

Vegetariskt en långfredag? Oja!

Jag kommer hem med ovanligt hög energi nivå. Nöjd med arbetsdagen helt enkelt. Middagen har jag redan klar för mig och den går nog på ungefär 30 minuter.
Jag tänkte att när jag nu är själv så ska jag verkligen passa på. Så i dag blir det vegetariskt även om det kanske är en typisk "lammdag". Det blir stekt quorn i olivolja med chili, rostad pumpa och aubergine, toppad med vitlöksyoghurt. Behöver jag säga att det blev gott? Detta är min lunch (tack och lov) i morgon.
Eftersom jag ska tidigt upp i morgon blir det vatten till maten och lika bra det. Jag har inget vin som skulle passa till det här. Men jag tror jag skulle valt ett ganska friskt vitt vin i såfall.

Jag har också slängt ihop en banankaka med choklad och nötter. Min kollega pratade sig riktigt varm om den och var snäll och delade med sig av receptet. Trots att jag inte gillar banan i kakor annars så gav jag mig i kast med den. Jag måste ju pröva allafall!

Inte nog med det har jag också satt en deg för morgondagens laxburgare. Bestämde mig plötsligt för att jag skulle göra brödet själv med basilika i degen. Återkommer i morgon om resultatet. Meningen är att det ska kalljäsa under natten så jag får nybakat bröd i morgon till min laxburgare.

Men jag behöver en sås...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar