lördag 21 april 2012

I slow motion

Jag har jobbat morgon idag. Det betyder att jag stiger upp klockan två vilket givetvis har följder på mitt intellekt. Vissa av dessa dagar har jag inget intellekt överhuvudtaget och då serveras bara halv eller helfabrikat till familjen. De överlever konstigt nog. Bättre än jag som tärs av dåligt samvete och av den dåliga smaken.

Men idag verkar alla hästar kommit in även om de kanske inte riktigt är på rätt ställe.Det rör sig trögt helt enkelt. Jag ska laga mat. Försäkerhet skull lagar jag något som jag gör i sömnen. Helstekt köttbit i ugn med rostade grönsaker och sallad. That will do. Smakar hyfsat gott också. Men inget vin för jag har en dag i morgon också. Kanske jag fixar en sås också, kall vitlökssås? Det skulle vara bra med tanke på att jag har blåsor i munnen. Då behövs det lite extra av vitlökens näringsinnehåll. Om inte annat så är det gott.

Familjen har åkt iväg för att komplettera lite. Dvs godis, som blir efterrätten. Risken är hög att jag inte hinner med att äta den men då sparar jag den till i morgon.

Nå, bäst att jag drar till min köksvrå och ser efter hur jag kan göra en fläskytterfilé kullinarisk! Mors!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar