torsdag 5 april 2012

Påsk i ensamhet

Jag ska jobba under påskhelgen... Och några dagar efter det under barnens påskledighet. Så de flyr fältet med fadern väl medvetna att deras mor inte kommer vara till någon som helst glädje under deras lov. Snarare tvärtom. Vresigt blir de påminda om att jag är trött och vill sova. "Don't mess with me, now please!" Jag känner mig som en elak kärring. Vilket i och för sig måste vara lovligt vid den här tiden på året.

Men nå, detta betyder att jag är ensam och trots det behöver jag äta. Även om jag är ensam så tänker jag faktiskt unna mig lite lyxig mat. Så i kväll ska jag göra rökt lax i krämig sås med tagliatelle. Till det tänker jag dricka något glas av det vita vinet som jag inte kommer ihåg vad det heter. Men det återkommer jag till, särskilt om jag tycker det blev bra.

Det kommer bli mer lax under mina ensamma dagar, en laxburgare är planerad. Qurnfilé står också på menyn. Alltså, jag passar på att äta sådant som min familj inte är så förtjust i.

Så kort och gott, ensam men med en förhoppning om en smaklig Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar