måndag 23 april 2012

Tv-kockar inspirerar!

I morse satt jag med dottern och slötittade på Nyhetsmorgon och avsnittet "Mitt kök". De gjorde en Chili con carne med en äppel/kumminsås.
-Å, det vill jag ha i kväll! utbrister dottern förtjust.

Lite förvånad blir jag för jag har inte den uppfattningen att hon tycker om det. Men jag hade varit inne på samma idé så chili con carne får det bli. Med den där såsen.

Fast som vanligt kan jag inte hålla mig till receptet. Kvarg? Nä, det blir turkisk yoghurt. Bara tre tomater? Hm, har i lite krossade tomater. Det stod att det skulle vara två morötter i men eftersom maken är mentalt hyperallergisk mot det så blev det bara en liten.

Men det blev gott! I synnerhet med yoghurt, smaksatt med äpple och kummin. Riktigt smaskigt och ska göras igen! Och dottern, hon tyckte det var gott.. men med ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar