torsdag 19 april 2012

Något som värmer

När jag har gått igenom något som känslomässigt taigt hårt på mig,, behöver jag något värmande i magen och då gör jag en gryta!

Jag har ingen aning om hur den blir men den har alla förutsättningar att bli bra. Det är kött som kokas länge i tomatsås med en skvätt rökig whisky i (tack Fredrik!), min grillsås och grytan ska serveras med pasta. Jag tror på den! En grönsallad till blir det naturligtvis och undrar om jag inte ska blanda ihop en liten deg? Vi får se!

Eftersom google trasslade för mig igår så kan jag nu bifoga resultatet redan här. Grytan blev god i synnerhet tillsammans med det sydafrikanska vinet Graham Beck Pinotage. Men något bröd hann jag inte med att baka däremot hade jag ett hembakat, gigantiskt, hamburgerbröd i frysen. Tog upp det och skivade i tjocka skivor. Det räckte till hela familjen!

Grytan värmde gott i magen och allt börjar falla på plats.

1 kommentar:

  1. Ber att få beställa två portioner. Klockan fem blir bra.
    Bertil

    SvaraRadera