söndag 8 april 2012

Det flyter nu

Det har varit en fantastisk dag! En sådan där då allt bara klickar. För det första fick jag sova ordentligt, hela 6 timmar vilket nästan är en normalnatt för mig. Så jag har verkligen varit pigg.
För det andra så har försäljningen funkat strålande idag och det berodde på en liten utmaning. En utmaning som inte ens var min egen utan två av mina kollegor. Men den smittade!
Dessutom fick jag trevliga kommentarer från en kund som uppskattade min glädje och hon vågade uttrycka det i ord. Sådant händer inte ofta så det gäller att passa på och suga åt sig när tillfället ges.

Det är något som jag ofta tänker på. Det här med att ge en annan medmänniska en komplimang. Vi vet ju alla att det är härligt när någon säger något trevligt till oss. Ändå är det sällan som vi säger det direkt till en person. Det där snälla menar jag.
Däremot kan jag få vara mottagare av en komplimang som är riktad till en annan person.
"Tänk vad hon alltid är glad och tar sig tid att lyssna när jag vill prata!" Det kan jag få höra men hon som alltid är glad får inte höra det. Vad riskerar vi när vi säger något positivt till en annan person? Jag vet inte. Kanske är vi rädda för att bli fel tolkade? Undrar hur i såfall.
Hon som alltid är glad kanske blir för glad? Nä, det kan man inte bli. Skulle någon bli det är det henne väl unt.

Nej, så med tanke på utmaningar kanske vi skulle utmana oss själva med att ge tio komplimanger till några andra medmänniskor, okänd som känd, denna vecka? Jag är säker på att det kommer kännas gott i våra hjärtan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar