fredag 20 april 2012

Ljuva dofter...

Som sagt, en dag som denna så är köket det bästa stället att vara på. I mitt kök har man kunnat känna doften av kanel, hasselnötter och vitlök?  Vitlök?

Jag gjorde cannellonis fyllda med kyckling, vitlök och permesan. Toppad med tomatsås. Jag hade också hunnit med att baka bröd, ni vet, ett sådant där med stora hål, lite segt och med hårt yta. Yummie!
Ett glas vin blev det och det var supergott, Puteus från Apulien. Var väl inte det perfekta vinet till maten men det var gott.

Vad kom hasselnötterna ifrån då? Jo jag gjorde en hasselnötsmassa som jag gjorde vetebrödsknutar med. Blev riktigt gott, med lite vuxensmak faktiskt.

Imorgon vet jag inte vad det blir, snabbt och enkelt allafall. Något som passar en trött hjärna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar