onsdag 4 april 2012

All mat inte kul

Som jag sagt förr, jag tycker mycket om att laga mat. Det får min hjärna att vila och jag njuter av det. Men inte alltid.
Jag älskar min frukost, första målet och där går jag på rutin. Vet vad jag tycker om och vad jag står mig länge på. Middagen är paradiset.
Men lunch... Vem sjutton uppfann det? Jo jag vet att jag måste äta och jo, jag är hungrig, men vad ska jag äta? Samma fråga varje helg eller när jag är ledig. vad ska jag äta till lunch?
Av någon anledning är det lättare att planera en middag än en lunch.

Det hjälper inte att jag går ut och äter. Jag står där och stirrar på menyerna och vet inte vad jag vill ha. Så att gå ut och äta är inget alternativ.
Jag är som en katt varje gång jag ska göra lunch. Öppnar skåpdörrar och stirrar in i skåpen. Irriterad över att inte komma på något. Det håller jag på med i säkert 15 minuter. Sedan suckar jag, tar fram llite hårdbröd och något pålägg och äter. Inte är det så gott men man blir lite mättare.

Enda gången som lunch fungerar är när jag jobbar för då tar jag med mig matlåda och har således inget val. Kanske ska jag alltid göra matlåda och äta oavsett om jag jobbar eller ej?
Suck, nä ingen lust, det får blir hårdbrödmackor istället. Men nån gammal ostbit till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar