torsdag 3 maj 2012

Torsdagsstök!

Någon gång måste jag ju städa så det får bli idag. Min sista lediga dag. Men jag har storslagna planer. Inte med städningen utan med det växthus vi byggde i går. Inget märkvärdigt men jag vill ha ner fröna i jorden så fort som möjligt. Min make ler överseende, väl medveten om vem som i slutänden kommer få vattna plantorna, ja för alldel fröna med, där inne. Men han är nog lite road också annars skulle han inte gått med på detta projekt. Det år så, att jag saknar den gen som agerar när växter behöver vatten! Det är inte så att jag inte ser att växter behöver vatten det är en krasst konstaterande. Men det är mycket sällan som jag kopplar vattenkannan och en glad växt ihop. Funkar inte. Så det här ska bli intressant.

Jag har precis intagit lunch, lite grillat kött som blev kvar från gårdagens bookmaker a la C, och fänkålscoleslaw, min nya passion! Fänkål, äpple och vitkål blandat med yoghurt och senap. Riktigt gott och mycket mättande. Passar alltså utmärkt till lunch. Strax ska jag iväg och handla frön framför allt men också fylla ut skåpen som är benägna att bli lite tomma i slutet av månaden.

Så där, dammsugandet, dammandet är klart för idag och nyduschad åker jag till centrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar