tisdag 8 maj 2012

Morgonenergi!

Solen hjälper till. Hjälper mig att få energi att sätta igång med några projekt. Till skillnad mot igår då jag inte gjorde många knop.

Klockan är inte ens 11 och jag har redan plockat en banan/chokladkaka ur ugnen. En bageldeg är på jäsning och strax ska degen för chokladsnittar med apelsin, hackas ihop. Ska bara duscha först eftersom jag har passat på att göra en inpackning iväntan på att banankakan skulle bli färdig.

Vad det blir för mat idag är inte klart. Men jag ska göra en köttgryta allafall, fast den tror jag att jag spar till imorgon då jag vet att jag kommer vara seg efter att ha jobbat morgonpass. Så jag måste brottas vidare med matplanen för ikväll. Får se vad vi hittar på. Kanske ska vi grilla de där fläskfiléerna jag har i frysen? Nå vi får se. Återkommer med resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar