söndag 20 maj 2012

Oväntat

Har jobbat två dagar nu, morgonpass. Sådana som gör mig outsägligt trött och inte ofta resulterar i någon vettig mat.
Men idag överraskade mannen när han var och handlade.
- Titta! Det här vill jag ha! säger han och ger mig ett litet papper där det står "Kyckling faijitas".

Jag tar pappret och instämmer direkt. Det här är helt rätt. Snabbt och enkelt med alla förutsättningar att det blir gott.
För att förekomma alla diskussioner. Jodå, han kunde ha lagat det själv men han hade dragit igång ett projekt utomhus som jag ville skulle bli klart. Ärligt talat, så är jag dessutom både snabbare och säkrare som kock än han.

Han hade dock inte hittat någon mango. Dvs, han gillar inte mango så han tittar inte. ;-) Men jag tror det fungerar allafall. Så, strimla kyckling och paprika, stek, ha i fajitaskryddor och blanda. Sedan i med getost, valnötter och honung, värm tortilla och montera. Det var jättegott!

Men, jag saknade mangon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar