lördag 26 maj 2012

Fest på G

Vaknar långsamt ur min arbetskoma. Lika långsamt drar hjärnan igång inköpslistan för dagen. Vi ska ha goda vänner på middag och jag vill göra något gott. Men vi blir några stycken så det får bli enkelt också. Så därför får det bli buffé. Två olika typer av grillat kött, potatis av olika slag, pumpa förstås, några sallader och så ett stoooort bröd. Givetvis blir det lite olika såser också typ tzatsiki och min vanliga grillsås.

Det var den enkla biten den svåra är ju efterrätten. Jag tyckte jag hade kommit på något så bra, fruktsallad med punchpraliner. Men när jag tänker på det så känns det som om det blir samma sak som varmrätten. Får nog komma på något annat.

Kanske får jag någon briljant idé i butiken, trots min bristande förmåga på efterrättsfronten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar