onsdag 16 maj 2012

Laddar!

Jag sitter och planerar inför morgondagens 17 maj-firande. Ja jag vet, jag bor inte i Norge men jag har norskt påbrå och är stolt över mitt ursprung! Det blir inget vansinnigt märkvärdigt utan mest god  mat med lite norsk anknytning.

I år ska jag ge mig på den traditionella kransekaken som jag tänkt att göra på frihand. Det, är en utmaning! Resultatet får ni se i morgon när den är klar. Jag vet att mina barn inte gillar den här så det kommer bli en annan tårta också i de norska färgerna. Lovar, jag lägger upp bilderna här i morgon.

Dagens middag blir lite lättare. Fyllda auberginer för oss vuxna och köttbullar till barnen. Det ska bli många köttbullar för jag räknar med grillväder imorgon och då blir det moinks till förrätt för barnen! Ok, de är amerikanska men allt kan inte bli rätt!

Dags att skålla mandel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar