lördag 12 maj 2012

Tappat stinget?

Härligt vara tillbaka här igen efter tre dagars morgonjobb! På senare tid har jag lagat mat som inte blivit så bra. Har liksom tappat stinget känns det som. I går stekte jag lövbiff med klyftpotatis, permasankräm och en härlig sallad.
Faktum är att det var salladen som var godast. Ändå är det just den här rätten som jag oftast får till riktigt bra så jag vet inte riktigt vad som hänt.
Längtar efter att göra något som hela familjen utbrister, "å vad gott!", det skulle trigga ordentligt. Jag skulle nöja mig med om någon sa det... faktiskt.
Kanske skulle jag baka något... det är rätt säkert. Men vad gör jag till middag i kväll? Så trött på det jag brukar göra, trött på kyckling, färsrätter... men mat måste vi ha så vi får väl se.

Jag roade mig i går med att köpa en ny potatisskalare. (snacka om att vara lättroad!) Inte för att den gamla var trasig eller dålig utan för att det ofta är så att ¨när jag behöver den så är den i disken. Eller att när jag har en liten hjälpreda som ska skala tillsammans med mig så blir det lite jobbigt med bara en.
Den var billig och ful, men fantastiskt bra!

Nå, nu ska jag återgå till att komma på mat för i kväll... önska mig lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar