torsdag 3 maj 2012

Onyttigt blir nyttigt?

Jag är barnsligt förtjust i pannkakor. Helst med rårörda hallon och creme fraiche. Men det finns ett stort M i men och det är att jag blir inte mätt på pannkakor, jag får ont i magen av dem och de är dessutom riktiga kaloribomber. Med tanke på att jag jobbar för att gå ned de sista fem kilona så är inte pannkakor den bästa rätten! Men, det går kanske att göra dem lite nyttigare... få ner pointsen?

Så vad gör man då? Med pannkakor kan man ju inte göra så mycket med utan att de förvandlas till något annat. Nåja, jag byter ut hälften av vetemjölet mot kikärtsmjöl. Så steker jag dem. Ganska gott, som nygräddade och alldeles gula. Men så fort de svalnar blir kikärtsmjölets smak dominant och pannkakorna blir till brödkakor.

Inte så gott men en erfarenhet rikare! Tills jag finner en annan lösning, får jag köra min vanliga metod. Inte äta pannkakor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar