lördag 11 augusti 2012

Snabbmat

Ibland krävs det att maten ska lagas snabbt. Snabbt för mig det är mellan 30-60 minuter. Snabbare än det så är det inte mat. Jag har krav. Visst kan man använda helfabrikat men det är endast i krissituationer.

Idag behövs maten snabbt. För min skull. Jag måste i säng bara några timmar efter att jag kommit hem så maten måste fram. Min man hotar med köttfärssås om han ska laga den och saken är avgjord. Jag fixar middagen. Inte för att han inte kan göra köttfärssås, snarare tvärtom, men den görs så ofta! Jag har auberigne i kylen, jag kryper till korset och låter mannen köpa ostsås. Det blir moussaka.

När jag lagar till köttfärssåsen så inser jag att jag inte har några krossade, eller passerade, tomater men däremot har jag grillsås kvar sen grillfesten i onsdag!

Resultatat blev enastående gott!

Så räds inte att ta till andra varor som finns i kylen och det är ok att ta till halvfabriken... ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar