torsdag 9 augusti 2012

Dan före dan..

I morgon fyller mannen år och som tradition är det kräftkalas. Mor, far och svärfar till födelsedagsbarnet, är inbjudna. Ja fler är ju inbjudna men har av olika anledningar ingen möjlighet att komma. Dessa kräftskivor brukar vara uppskattade och minnesvärda. Egentligen vet jag inte varför. Det är i princip samma sak varje år, kräftor, västerbottentårta med kantareller, bröd, öl och snaps. Barnen får något annat alternativ som räkor eller hemmapizza. Ändå är detta något som samtliga ser framemot med nästan barnslig förtjusning.

Nåväl, jag håller på att förbereda inför kalaset och ska snart till Ulriksdals handelsträdgård för att plocka lite grönsaker och blommor. För i år ska det bli lite annorlunda. Det ska också bli getostsallad och jag kommer erbjuda vin istället för öl och snaps. Dock har jag både öl och snaps i beredskap för de som inte kan bryta traditionen, jag vet att de finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar