fredag 3 augusti 2012

Ingivelse

Arbetspasset är slut och min kollega och jag ramlar ut ur den stressade ankomsthallen. Vi lägger knappt märke till alla människor omkring oss för vi började jobba för många, tidiga, timmar sedan och vi är i det närmaste utslagna. Båda drömmer om vad vi ska göra när vi är lediga. Jag längtar efter en dusch. Kollegan börjar prata om att dricka något. Han är från London så vi har inte samma dryckesvanor.
- Jag tror jag ska köpa Guinness och dricka det till min oxsvanssgryta och sedan göra Guinness Punch till efterrätt.
- Guinness Punch?

Och han berättar. Blandningen är Guinness, ägg, kondenseradmjölk, muskotnöt och kanel. Låter horribelt men jag måste testa! Muskotnöten triggar mina smaklökar. Älskar det!

Jag blandar drinken, har förvisso inte kondenserad mjölk utan tar mjölk och sötar efter smak och smakar färväntansfullt. Direkt går tankarna till jul. För mycket kanel antagligen.

Nä, för min del så blir det en kall öl helt enkelt. Efter en tuff, lång arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar