onsdag 22 augusti 2012

Red snapper del 2

Jag beslutar mig för att ta mig ann de fyra filéerna av red snappern som ligger i frysen. Mina barn kommer inte bli glada men jag måste få min fisk känner jag. Dessutom vill jag bli av med denna märkliga firre. Barnen får fiskpudding som jag hittade i disken på ICA och som jag vet att de alla tre ätit förr. Får se om det stämmer fortfarande.

Jag är sugen på en gryta där jag kan doppa ett gott bröd i. Så jag steker lök, fänkål, morötter och paprika en stund, häller i en slatt vermuth och väntar. Några deciliter buljong och sedan lika mycket matlagningsgrädde. Jodå, jag använder det ibland!

Resultatet blir riktigt bra! Bäst hade det varit om det varit en annan fisk, tex lax. Red snappern är lite hård och jag tror inte jag köper den igen. Den var inte riktigt min grej och jag tycker den  har åkt lite väl långt eftersom den kommer från Mexikanska golfen. Vi har godare fisk här ikring.
Det som gjorde grytan så god var fänkålen tror jag, som gav både syra och krydda till grytan. Fänkål är min nya grej. Den fungerar så bra tillsammans med fisk och i sallader.

Imorgon ska det bli något annat. Det ska bli kött i bröd, tror jag. Kanske mina barn förlåter mig då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar