lördag 1 september 2012

Inte som jag tänkt

Idag fyller jag år. Eller egentligen så är det först på onsdag. Men av praktiska skäl så firar vi alltid på helgen. Bättre så. Alla är utvilade och orkar upp att gratta den som fyller år.

Jag fick en pastamaskin! Något som jag verkligen önskade mig och raskt bestämde vi att vi ska göra ravioli till middag. Ravioli med grov pesto! Tidigare så kavlade jag degen. Men nu finns det en insats som fixar det. Bara man vevar.
Nå, så enkelt är det inte. Jo,  veva är enkelt men det blir gegga av det som jag vevar. Jag inser att det behövs mer träning och övergår till plan B. Vilket betyder att vi gör tagliatelle istället.

En halvtimme senare och en insats från maken så övergår vi till plan C. Fabriksgjord tagliatelle. Det går helt enkelt för långsamt att göra själv. Men såsen, peston, är gjord för länge sedan och passar utmärkt med den hemlagade pastan, det lilla som blev klart.

Det blev inte som jag tänkt. Men resultatet var ändå fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar