lördag 15 september 2012

Lammstek och vinprovning

För en tid sedan köpte jag ett helt lamm och la i frysen. Det var bra att ha om nu styckarn bara hade stycket det stackars lammet så att det gick att känna igen vad som var vad. Men nu sitter jag här med en stek modell större. Tankarna går närmare till en fårfiol än en lammstek och väger ett par kilo. Den är så stor att jag är tveksam att den går in i ugnen så nu ligger den på grillen. Lite spån har den fått också så jag förväntar mig en rökig tuch. När den nu blir klar. Jag är lättad över att jag fick den på grillen så tidigt men tror ändå att det kommer bli en sen middag. Medan den ligger där så ska jag prova vin.

Jag tänkte göra en provning på en druva men från olika delar av världen.
Får se om jag märker någon skillnad! Nu ska glasen fram, och vinet märkas upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar