tisdag 11 september 2012

Overload

En dag i Grythyttan sätter sina spår. Jag sniffar på allt jag kommer över. Analyserar smakerna som kommer i min mun. Det var en helt fantastisk dag! Med mycket lärdomar och en heldel att lära om. Även några kunskaper som jag fått köra på tippen. De var helt enkelt feluppfattade från mig. Så går det ibland. Jag köpte mig även nya provglas, sk ISO glas, så att jag har samma förutsättningar när jag testar. Det är bra.

Men det tog på krafterna. Hade ju jobbat morgon under helgen och fick ju gå upp "tidigt" även på måndagen, 04.15. Det är sovmorgon faktiskt, men inte tillräckligt när jag redan har minus på sömnkontot. Blir ju inte bättre av att sitta och köra 27 mil gånger två. Så idag blir det en slow-day. Tar det lugnt, dricker kaffe, åker och handlar, fixar lite saker. Ska laga något lagomt gott ikväll. Och fundera på hur vi ska testa 15 viner innan den 3 oktober. Hoppas att det kommer något vin på jobbet.

Vi får väl se, vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar