måndag 30 juli 2012

Semesterångest

Varje år som jag har semester sätter jag upp mål för vad jag vill göra. I år har det gått hyfsat bra men några saker återstår och de måste jag göra på de två dagar som är kvar. Egentligen är det bara en eftersom sista dagen måste jag lägga mig så förtvivlat tidigt att dagen nästan försvinner.

Under min resa till Spanien fick jag mig några smak- och ahaupplevelser. Konsistens var nog den största upplevelsen. Jag åt nämligen en ravioli med pesto och det låter väl kanske inte så märkvärdigt men grejen var den att peston inte var så finfördelad som jag är van vid. Snarare hade de hackat ihop ingredienserna. Det var fantastiskt!

Det här måste provas! Så jag hackar, basilikan och pinjenötter, grovriver permasan, slår på en skvätt olivolja och rör/mosar ihop med en gaffel. Blandar pastadeg och börjar kavla. Köttfärsröran är sedan länge på G. Det tar tid som det gör men till slut är det klart. Två typer av ravioli, en med tomatsås och en med pesto.

Det blev gudagott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar