måndag 30 juli 2012

Ooops!

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt. Men resultatet överraskar.
Häromdagen hade jag gjort en bbq-sås till våra revbensspjäll som blev lite stark. Nåja, den var alldeles för stark, så där så det riktigt bränner i munnen. Mycket ingefära var det i.
Och igår gjorde jag ju en tomatsås till raviolin. Tomatsåsen hade jag kvar så den skulle jag använda till pizzan hade jag tänkt. Behöver jag säga mer? Jodå, den starka tomatsåsen hamnade på pizzan, visserligen utspädd med 5 dl tomatkross, men lille man satt och flämtade.

Vi andra tyckte ändå att det var ett gott alternativ. Framför allt jag som annars tycker att pizza kan bli tråkig. Men med den heta såsen, getost, seranoskinka, salami och soltorkade tomater så tyckte jag det blev riktigt bra. Idén med att använda dorumvete visade sig synnerligen lyckat. Den blev inte så tung som jag annars upplever att hemmapizzor blir. Tunga och tama.

Nu blev den lätt och het!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar