måndag 9 juli 2012

Överaskande

För några veckor sedan fick jag diagnosen fibromyalgi. En obotlig sjukdom som ger en konstant smärta. Någonstans. Som idag, finns den mest i min högra handled. Vill inte jobba med mig som jag vill. Suck. Jag gör det allafall. Trots smärtan. Smärtan finns överallt i axlar, nacke och höfter. Men det är jag van vid. Handleden är nytt. Och den behövs.

Jag planerar att grilla kyckling i en jordnöts/chili marinad. Med en sötsur gurksalsa. Allt går bra att förbereda. Utom grillen. Den vill inte komma upp i den temperatur som jag vill! Tillslut kommer mannen hem och belåtet får det att fungera. Jag suckar men fixar allt annat. Nej, suckar gör jag inte för jag är arg. Jag vill klara hela vägen men gör det inte. Alltså, jag tar ett glas vin som jag inte hade tänkt mig. Det är gott och jag känner mig nöjd igen.

Jag visste att vinet skulle vara gott! Men maten blev fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar