tisdag 31 juli 2012

Morgonstund

Det är min sista semesterdag. Då unar jag mig en min söndagsfrukost, kokt ägg, te, jordgubbar med yoghurt och så kronan på verket, rostat bröd med för stunden nykokt hallonsylt!
Låter besvärligt? Det här tar inte mer än 13 minuter, så lång tid som jag låter äggen koka. Hallonsylten tar bara några minuter och är helt ljuvlig att ha på rostat bröd! Poängen med att göra den egna hallonsylten är att jag kan själv bestämma hur mycket socker jag vill ha i. Och vilket socker dessutom! Ibland tar jag rörsocker, ibland honung, vanligt vitt socker blir det bara när jag inte har något annat. Jag föredrar de andra sockertyperna, framför allt rörsocker eller råsocker. De är inte bara söta utan har andra, runda, smaker i sig. Det gillar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar