tisdag 4 december 2012

Första glöggen - nu kör vi jul!

Nu är lussekatterna snart klara. Under knådandet har jag tjuvsmakat på glöggen. Den var helt ljuvlig! Precis så som jag vill ha den!
Tegnér & Son, Wilckens Fat, starkvinsglögg gjord på ekologiska druvor. Inte fullt så söt som Blossas och har mer av kryddor än russin i smaken. Den är ganska torr! Absolut ett måste på julafton.

Efter fikat med de nybakade lussekatterna, pepparkakor och en stor kopp kaffe, ska jag börja med julköttbullarna och dagens middag. Jag har hittat kött i frysen som jag tror är högrev vars förpackning gått sönder. Det tänker jag mala ner tillsammans med lite fläskkött. Till middag blir det mozzarella fyllda köttfärsbiffar och pasta. Nå, dottern får potatis eftersom hon fullkomlig älskar färsbiffar, potatis och brun sås. Såsen tänker jag dock fuska med. Tror jag har en påse i skafferiet, men tyst! Säg inget till henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar