onsdag 26 december 2012

Efter jul..


Nu har alla åkt och det är, tomt, tyst och ganska skönt. Enda tills jag tittar in i kylskåpet. Fast i år kan jag faktiskt se den bakre kylskåpsväggen. Alltså har jag lyckats ganska bra med årets föresats: Att det jag gör till jul ska gå åt!

Idén var inte att ta bort sillinläggningar o dyl utan att göra mindre mängd av varje. Förstår inte att jag inte tänkt på det förut. Dessutom gjorde jag lite mer olika sorters kött, dvs förutom skinka hade jag rostbiff och kalkon. Allt för att slippa den förb... köpta grillade kycklingen som min kräsna dotter vill ha.

Så jag är ganska nöjd. Nu på annandag blir det skinkmacka och risgrynsgröt. Det är inte mycket kvar i mitt kylskåp och inte heller i min frys. Precis som det ska vara inför det nya året.

Ut med det gamla och in med det nya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar