söndag 3 juni 2012

Ny frukost?

Jag känner att jag måste göra något åt mitt sötsug. Inte så att jag äter mycket godis men kakor krävs varje eftermiddag till kaffe och ibland även något till teet på kvällen. detta något kan gott och väl vara några bitar choklad. Sedan undrar jag varför jag inte går ner i vikt som jag ska. Konstigt va?

Fru C tipsade mig om gröna smoothies och kanske ska de få bukt med sötsuget?

Nu tog jag ruccola, banan och kiwi och smaken var väl inte helt oanjenäm men lite blaskig var den. Behöver göra den fylligare. När jag gör med frukt så använder jag ju yoghurt som bas men i den här var det vatten. Tror att yoghurten kanske motverkar den effekt som den gröna smoothien har? Nåväl, får studera vidare och experimentera tills jag får till det. Nyttigt, det säger väl ändå färgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar