fredag 1 juni 2012

När det är bråttom

Ikväll är jag gräsänka med mina två pojkar. Eftersom jag jobbat till sent har jag lovat att de ska få Donkenmat. Suck. Mat som jag inte tycker om. Sådant som jag äter bara under extrema förhållanden och dit räknas inte en sen fredagskväll. Nog måste det väl finnas snabbmat som inte är hamburgare? Jo, fast jag har inte lust på asiatiskt och inte pizza, jag vet inte vad jag ska äta!


På vägen hem dryftar jag mitt problem med kollegan. Jamen, säger hon. Gör så här! Tag seranoskinka och vitlök... ta färsk pasta... på 15 minuter har du en måltid!

Jag gör som hon säger, vitlök i olivolja, seranoskinka, basilka. Creme fraiche i, röra, koka upp och blanda med pastan, mera basilika, permasanost och svartpeppar. Fantastiskt gott!

Till det drack jag ett glas Zinfandel från Puglia. Ett vin med tydlig smak av fikon!

Perfekt avslut på fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar