onsdag 31 oktober 2012

Spöken och pavlova!

I frysen har jag en burk med äggvitor stående. Jag vet inte så många rätter som man kan använda sådana så de har stått där ett tag. Men nu är det halloween och jag vill ha spöken! Fast jag har väldigt mycket äggvita så det får också bli en pavlova. Jo, jag vet, det är mitt i veckan och då ska man inte ha dessert! Befängt, vem har sagt det? För mig är det helg så jag ska ha efterrätt!

Man ska inte fira halloween heller för den delen. Men det struntar jag i! Jag tar varje tillfälle i akt att fira och laga något gott, tända ett ljus eller två...

Jag ska bli duktigare på bloggen också, men jag har tentaläst nu ett tag och har helt enkelt inte hunnit med. Men nu är den gjord och jag har inte den blekaste aning om hur den gick! Såg så lätt ut först men sedan när jag började grotta ner mig.. suck. "Förklara kvalitet i förhållandet till vin?". Vad är det för fråga? Förhållande? Jag fick ihop något konstigt svar men är ack så osäker på den. Men, det är bara att vänta och se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar