fredag 19 oktober 2012

Ett andetag

Jag har börjat med yoga. Jo, jag vet att det inte går att äta och inte heller har något med varken mat eller dryck att göra, men det har med mig att göra.

Tillbaka till yoga. Yoga handlar mycket om andning, något som jag tagit som självklart förut. Andas gör jag ju, uppenbarligen. Men under passen med yogadamen är det under mer kontrollerade former. Djupa andetag tills jag nästan blir yr. Inser också till min förvåning att jag troligen inte andas som man bör alla andra timmar förutom denna med yogadamen. Efter passet är jag behagfullt avslappnad och det är nog så att detta ska jag fortsätta med!

Sitter nu och väntar på att dottern blir klar och vi ska iväg på en syfestival. Under tiden letar jag efter något att äta i kväll, som alternativ två om jag inte hinner tillbaka för att sätta igång det långkok som jag tänkt. Det går faktiskt att äta en härlig köttgryta en fredag! Tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar