onsdag 20 juni 2012

Oumbärlig

Innan jag skaffade mig en smartphone fnös jag roat åt alla som ständigt gick med sin iphone eller android i handen.
- Skaffa er ett liv! sa jag glatt och plockade fram min gamla almanacka för att skriva in ett möte.
Kollegorna hade redan skrivit in det i sina telefoner.

Sedan ett halvår tillbaka är jag själv en lycklig ägare till en android, en Samsung Galaxy. I den finns mitt liv. Telefonnummer,  mötesannteckningar, barnens personnummer som vägrar fastna i mitt huvud, mitt schema. Ja som du förstår allt.

I går fick jag klart för mig betydelsen av denna telefon för den försvann på vägen hem från en shoppingtur. Kunde knappt sova för att jag inte kunde hitta telefonen. Att boka in ett möte med en läkare blev nästan omöjligt eftersom jag inte hade telefonen där, när jag skulle hämta medicin till sonen fanns inte hans personnummer där...

Men det finns människor som är ärliga. På en ingivelse så passade jag på att fråga på min butik om de möjligen fått in en telefon dagen innan. Kunde knappt tro mina ögon när expediten plockade fram telefonen ur en låda. Lyckan var gjord!

Det bevisar att det finns goda, ärliga människor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar