lördag 22 mars 2014

Kombinationer suck!

Maken vill ha Barolo, sonen vill fritera egen pommes.Och sonen och jag ska laga mat tillsammans.
Hur kul som helst! Men kombinationen är svår. Pommes och barolo.. ja vad gör man.

Jag tar en rostbiff och gör den röd.  Tänker förbrillt, Barolo är kraftigt, så jag slänger ihop en briecréme och en pesto av rostade valnötter, basilika och parmesan. De är fantastiska! Tillsammans med köttet och pommes med vinet blir det helt ok.. om du tar till såserna. Annars blir vinet för skarpt. Det behöver lagras tror jag. För mycket tanniner som inte är som de ska. Några år så blir de runda... Jag kan vänta..


Jag gjorde ett hårdbröd som jag tänkte skulle finnas till min italienska ost. Och ja, det passade ju. Frånsett att jag tog fel på kruskakli och fiberkli eller något sådant.
Men gott var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar