fredag 8 augusti 2014

Experimentera mera!

Jag är ibland, ganska ofta, rädd för att det jag lagar ska smaka illa. Inte att råvarorna är dåliga och är härskna utan att jag kombinerat fel.

Men ibland ger jag katten i känslan! Som idag. Mannen fyller år imorgon men jag jobbar. Alltså blir middagen idag. Vinet jag tänkt mig är en Brunello med utvecklade smaker av jord och nästan övermogna jordgubbar och lite läder . Riktigt bra och med djup. Det krävs mat att matcha det med. Jag finner rostbiff i tjocka skivor i butiken och tänker att det blir bra att grilla. Men jag vill inte ha potatis... Vill låta kolhydrater vara så jag gör en grönsaksbakelse med parmesan och örtkräm till.

Det blev en bra födelsedagsmiddag och jo smakerna funkade bra. Till jordgubbspajen funkade Peach pearl bra, alkoholfri, men vad gör det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar